הטרנדים בשיווק שכדאי להכיר - Spring Valley Digital Solutions

הטרנדים בשיווק שכדאי להכיר

אייקונים של סושיאל500

אם פעם כדי לפרסם את העסק היינו צריכים להופיע בדפי זהב או בעיתון סוף השבוע, מאז נפלאות האינטרנט וטירגוט הקהל, אנחנו לא צריכים “לצעוק בקול חזק” את מה שאנחנו רוצים למכור, אלא פשוט לדבר ישירות למי שהמוצר רלוונטי אליו.

יכולות הפילוח של ענקיות הפרסום גוגל ופייסבוק, מאפשרות היום לכל בעל עסק קטן-בינוני-גדול להגיע אל קהל היעד שלו מבלי להשקיע סכומי עתק בפרסום.

אם נשווה לרגע סכומים, מודעה בגדול סטנדרטי בעיתון סוף שבוע עולה מינימום 5000 ₪, לא כולל עיצוב המודעה.

אם בעל עסק ישקיע את אותו הסכום בפרסום בגוגל או בפייסבוק (או בשניהם) רוב הסיכויים שהתמורה שהוא יקבל תהיה גבוהה יותר, כמו גם קהל היעד אליו מכוונת המודעה.

אז לקחנו את הזמן בחגים כדי לרכז את המגמות החדשות בשיווק דיגיטלי:

וידאו לייב

פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם – יותר ויותר פלטפורמות רוצות שנשתמש בכלי השידורים החיים.
באמצעות שידור חי אפשר להעניק לצופים מידע על העסק שלך, לענות על שאלות בזמן אמת, לעשות משחקים אינטראקטיביים ולתת ייעוץ עסקי ללא תמורה.
מה תקבלו? חשיפה. חשיפה. ושוב חשיפה. ברגע שתעלו לשידור חי, רוב העוקבים שלכם יקבלו התראה עליכם, ככל שתתמידו על השידור חי, אתם תקודמו בפיד של הגולשים יותר.

וזאת מבלי להזכיר שזה כלי חינמי שאינו עולה לכם שקל אחת.

מילה של מבוגר אחראי:
עם כל האוטופיה הזו על וידאו לייב, יש יותר סיבות למה לא לעשות אותו מאשר לעשות אותו. ולמה? אתם צריכים להתכונן, לשבת בנוח, להעמיד את המצלמה בזווית טובה, לדאוג לתאורה טובה וסאונד איכותי, לכתוב לכם בראשי פרקים על מה אתם הולכים לדבר. יש יותר אנשים שהביכו את עצמם בשידור חי מאשר כאלה שהצליחו.

ויזואליזציה של מוצרים

היום, לא מספיק לצלם תמונה של המוצר שלכם כדי לגרום לאנשים להתעניין בו.
כדי לגרום לאנשים להזמין את המוצר שלכם, או אפילו לרצות אותו, המוצר צריך להראות נחשק.
והיום, בעידן הדיגיטלי, אין דרך טובה יותר מאשר ויזואליה. יש היום כלים שונים שמאפשרים לכם לצלם דרך הטלפון ולערוך את התמונות כך שייראו מקצועיות ויעבדו יותר טוב במודעות.

ואם דיברנו על וידאו, אז פייסבוק השיקה לאחרונה כלי לעריכת סרטונים המאפשר תוך דקות ספורות לייצר סרטונים מעולים עם מאגר התמונות או הסרטונים שיש לכם.

תפתחו את הסטורי

אלו הם 15 שניות התהילה שלכם! הסיפורים של אינסטגרם (וגם פייסבוק) עושים הרבה מאוד רעש ברשת ויכולים להביא אתכם למקומות נפלאים.

כל מסר שאתם לא רוצים שיישמר אצלכם בפיד, תעלו לסטורי והוא ייעלם תוך 24 שעות.
אז איך הסטורי יכול לקדם אותנו?
1. בעזרת הסטורי אנחנו יכולים לבחון רעיונות חדשים

2. יכולים לעשות סקרים ולשמוע מהלקוחות מה בדיוק הם רוצים

3. אפשרות לחשוף קצת את “מאחורי הקלעים” של העסק

אם תצליחו לעשות את כל אלו, המותג יבלוט על פני המתחרים.

IGTVהטלוויזיה של אינסטוש

ממש לאחרונה אינסטגרם השיקה באפליקציה כלי חדש המאפשר למותגים להעלות תכנים של עד 10 דקות. אם סטורי הוא עד 15 שניות, כאן, יש מקום ליצירת תוכן איכותי, ארוך ורלוונטי – והכל בפורמט אנכי.

ככל שתמהרו לפתוח ערוץ ב- IGTV ככה תיכנסו למגרש המשחקים של המותגים הגדולים לשיווק החדש ולשימור האסטרטגיה שלכם.

בוטים

רבים מכם מכירים את הסיטואציה; קניתם מוצר בחנות והוא הגיע פגום/מקולקל – דבר ראשון, פתחתם את עמוד הפייסבוק של החנות, צילמתם את המוצג התקול ושלחתם הודעה.

תוך כמה שניות קיבלתם מענה להשאיר את מספר הטלפון שלכם להמשך טיפול או לתת פרטים נוספים. ומה אתכם? מרוצים! קיבלתם תשובה ואתם מרגישים שמתייחסים לפנייתכם.

מה שאתם לא בטוח יודעים הוא שברוב המקרים אתם מדברים עם רובוט ולא עם בן אדם אמיתי.
התשובות כתובות מראש, תסריטי השיחה נלקחו בחשבון ואתם – מקבלים שירות מהיר.

היום, כל בעל עסק יכול לייצר לעצמו בוט פשוט שיעלה את הערך של המותג ואת מעורבות הלקוח ובעיקר יחסוך לו הרבה זמן במענה לפניות גולשים.

חברות חינמיות ליצירת בוט – https://chatfuel.com/ או https://manychat.com/

תוכן צעיר לנצח

מכירים את המותגים האלה שמצליחים לייצר תוכן בשפע, עם תנועת גולשים אורגנית בריאה כמו של ספורטאי מצטיין? אין הרבה כאלה… ומה לעשות, גם אנחנו לא כאלה ולכן כדאי להכיר את המושג “evergreen content”

מה זה בעצם?

כתבות עם תוכן שימושי ורלוונטי להיום, כמו גם בעוד חודש ובעוד שנתיים. זהו סוג התוכן שאנשים רוצים לסמן ולחזור אליו בעתיד. וכשאתם מפרסמים תוכן כזה, כדאי לחשוב מראש איך יוצרים אותו.
לדוגמא: מדריכים וטיפים בנושא מסוים, אתם תמיד יכולים להיכנס ולערוך את התוכן הקיים מבלי לייצר תוכן חדש לגמרי, מתכונים לראש השנה, חג הפסח – רוב הסיכויים שבכל שנה יחזרו אליכם הגולשים.

מה לא נחשב לתוכן ניצחי? נתונים סטטיסטיים, כתבות על אופנה או כתבות חדשותיות.

ואם לתת דוגמא למאמר הזה, בעוד חודש אנו נוכל לעדכן אותו מחדש, ובתחילת שנת 2019 שוב ושוב ולהישאר רלוונטי לנצח.

 

 

1 thought on “הטרנדים בשיווק שכדאי להכיר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *