הקשר בין עיצוב מוצר להצלחתו- כדאי לכל בעל עסק לדעת! - Spring Valley Digital Solutions

הקשר בין עיצוב מוצר להצלחתו- כדאי לכל בעל עסק לדעת!


האפקט שעיצוב טוב יכול לעשות עבור עסק.
עיצוב טוב עושה שני דברים עיקריים:
1. הוא יכול להכפיל את הערך של מוצר כזה או אחר.
2. הוא מייצר “ערך נתפס” או באנגלית – Perceived Value

מה זה אומר?

זה אומר שאם החברה שלכם או המוצר שלכם גרוע מלכתחילה, עיצוב טוב לא יציל אותו.
אבל מצד שני אם יש מוצר בעל ערך בשוק, עיצוב בהחלט יכול להרים את הערך של אותו מוצר.

עיצוב טוב יכול להשפיע ישירות על ערך של חברה, ויגרום לאנשים לדבר על המוצר שלכם וגם על התוצאות בשטח. דמיינו את חברת Apple עם עיצוב בינוני, גרוע, אההה.
בואו נשווה רגע בין Apple לבין Microsoft, בכניסה לאתר של Apple אפשר לראות איך הם משקיעים בכל מוצר ומוצר שלהם, נותנים לו את הספייס, משקיעים בתמונות ובאופן שהתמונה יושבת בקומפוזיציה בצורה מושלמת. עכשיו אתם יכולים להציץ באתר של Microsoft ולראות את ההבדל, לא סתם שמעתי הרבה מאוד פעמים מלקוחות שאמרו לי “תעשה לי עיצוב אפל”.
לשניהם יש מוצרים טובים, אבל apple מראש לוקחת את העיצוב שלה בשיא הרצינות.

חברה עם מוצר טוב ששמה עיצוב בעדיפות גבוהה מאוד, יכולה להילחם בחברות ענק שקיימות כבר שנים בשוק.

הגורם השני שעיצוב עושה, זה לייצר “ערך נתפס” – Perceived Value. זה אומר שבאמצעות עיצוב אנחנו יכולים להשפיע על האופן בו המוצר שלנו נתפס על ידי העולם, משתמשים, משקיעים וכ”ו. זה אומר שאנחנו יכולים לגרום לעיצוב שנעשה במרתף חשוך להראות כמו עיצוב שנעשה בחברת ענק בסיליקון ואלי.

כאשר סטארטאפ יוצא לראשונה לאור, עיצוב טוב ומושך יכול לעשות הדים ולהרים את אותו מוצר לשמיים. דוגמה מצוינת לדעתי זאת חברת Zest.com. מוצר של כמה יזמים ישראלים, שהעיצוב שלו גם במוצר וגם של האתר היה פשוט מצוין. הם יצאו לאור בהשקה שלהם, היה ברור לכל שהם רציניים. הם לא נראו כמו שלושה חברה שזה היה פרוייקט צד שלהם, אלה כחברה רצינית סופר רלוונטית בשוק. העיצוב שלהם גם הכפיל את הערך של המוצר שגם ככה היה טוב ויצר “ערך נתפס” – Perceived Value.
מה למחקר ולצד הויזואלי?

בזמן שמחקר (חוויית משתמש) זה כלי לתכנן את מה שאנחנו צריכים לעשות במוצר שלנו ולשאול למה ומי המשתמש, עיצוב בא להכתיב את תוצאות המחקר בצורה ויזואלית על מנת ליצור את האינטרקציה בין המשתמש למוצר. האינטרקציה כמו כל אינטרקציה, יכולה להיות נעימה או נוראית, הכול תלוי בנו. עיצוב ישפיע ישירות על הרגש של המשתמש ועל איך הוא מרגיש כלפי המוצר.

הרגש הזה הוא פקטור סופר חשוב, לדעתי היסודות שלנו (טיפוגרפיה, גריד, קומפוזיציה, קונטרסט וצבעוניות) כמעצבים הם הכלים שלנו לייצר את הרגש הזה.

אנחנו בספרינג ואלי מקפידים לעבוד לפי יסודות אלו שהם הבסיס לעיצוב טוב ומקצועי, תוך התאמה מושלמת לאופי ולמטרות הלקוח/ארגון. אנחנו שמים דגש על סגנון עכשווי, מה שמבליט את הפרויקטים שלנו ברמה ובאיכות הכי גבוהה שיש היום בשוק. אני בתור מוביל מחלקת העיצוב בספרינג ואלי, חי ונושם את עולם העיצוב ותמיד מוכן לאתגרים חדשים. כל זאת תוך דגש על מקצוענות, אמינות ושביעות רצון לקוחותינו.
הכותב הוא רן יעקב, ראש מחלקת העיצוב בספרינג ואלי.

“עיצוב טוב ומושך יכול לעשות הדים”

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *