הסיבות להכנת מצגת הן רבות ומגוונת: הצגת מיזם או מוצר חדש, תכנית עבודה, גיוס תרומות, תדמית ועוד…מצגת היא כלי דיגיטלי שיווקי פשוט לעשיה וזמין, ללא צורך ברכישת תוכנות מקצועיות או השכלה מיוחדת , כל אחד יכול לעשות מצגת טובה, בתנאי שיכיר את הכללים הבאים:
מצגת היא סיפור:
חישבו כיצד לספר אותו הסיפור בצורה מעניינת. שלב כתיבת התוכן דורש תשומת לב מיוחדת, (פירוט בהמשך). יש לשמור על רמת מתח וכמו בכל סיפור גם למצגת צריך להיות התחלה אמצע וסוף.
מסר:
יש לבחור מסר אחד ולהתמקד בו. הרבה מידע מבלבל ועלול לגרום למי שמולך לאבד את העניין.
לברור מילים:
בחירת המילים המדויקות ביותר (הזהרנו ששלב הכתיבה דורש הרבה תשומת לב). רשמו מילים בודדות בנקודות, ולפתח אותן בעל פה. המילים שתרשמו יצטלמו במוח הצופים ועבורכם אלו תזכורת לנק' החשובות שאתם רוצים לדון.
ויזואלי:
הרבה תמונות, סרטונים, הדמיות באיכות גבוהה.
קו עיצובי נקי ואחיד:
כותרות בגודל קבוע, אחידות בצבעים ובפונטים (כלי מברשת צבע עובד הרבה), לשמור על תבנית אחידה.
התאמה לקהל היעד:
כדאי להשקיע פעם אחת במצגת בסיסית עם הרבה דפים ועליה לערוך שינויים בהתאם לקהל שאליו אנו מעבירים את המצגת. דוגמאות מיוחדות לאותו קהל עם תחומי עניין משלו, להוריד ולהוסיף מידע שלא רלוונטי, במידת הצורך.
מיתוג:
המצגת היא הזדמנות טובה להטמעת המיתוג של העסק. שבצו את הלוגו שלכם בכל דף במקום קבוע ( Ctrl c- Ctrl v ), הוא יקלט במודע או בתת מודע, השתמשו בצבעי ולוגו המותג (במידה ויש).
סיכום:
חשוב מאוד שיהיה מתומצת בכמה נקודות ועל שקף אחד בלבד.
פרטי קשר:
רשמו בסוף המצגת פרטי קשר. שילחו את המצגת לאחר ההצגה ללקוחות (לאחר ששמרתם אותה כקובץ PDF )
"זיכרו מצגת טובה= כסף! באמצעותה נוכל לגייס תורמים, לקוחות חדשים, ומשקיעים-ההשקעה משתלמת"