גוגל משנה לעיתים תכופות את האלגוריתמים האחראיים לתוצאות חיפוש, ולא תמיד מפרסמת שינויים אלו. יחד עם זה ישנם עקרונות יסוד שלא השתנו בקידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) .
למה בכלל SEO כל כך חשוב? להלן מספר עובדות:
• 5 האתרים הראשונים שמופיעים בחיפוש מקבלים 75% קליקים מהמשתמשים.
• 75% מהמשתמשים לא עוברים לדף השני.
• 70% מהקליקים על קישורים מגיעים מחיפוש אורגני.
• 87% מבעלי הטלפונים החכמים משתמשים במנועי חיפוש לפחות פעם אחת ביום.
• חיפוש אורגני הוא המניע מספר אחד בתנועות לאתרי תוכן, מתחרה ברשתות חברתיות ומנצח אותם בכ-300% .
• SEO לידים מביאים ל14.6% סגירת עסקה, בהשוואה ללידים מבחוץ (מודעות מודפסות, פרסומות טלויזיה/רדיו וכו') שמביאים 1.7% בלבד.
עכשיו, לאחר שהבנו כמה קידום אתרים במנועי חיפוש חשוב וקריטי לעסק, להלן הטיפים:
1. זמן טעינת האתר – אחד הגורמים החשובים המרכיבים את האלגוריתם לפיו גוגל מדרגת את אינספור האתרים המרכיבים את האינטרנט הוא מהירות טעינתם.
הסיבה מאד פשוטה – המשתמש הממוצע חסר סבלנות – הוא מצפה לזמן טעינה של פחות מ-2 שניות (לפי נתונים של גוגל 47% מהמשתמשים מצפים לזמן טעינה של פחות מ-2 שניות). 40% מהמשתמשים עוזבים את האתר אם זמן הטעינה עולה על 3 שניות, ו-80% מתוכם לא יחזור לאתר. ההבדלים נראים מזעריים, אך המשמעות לעסק היא עצומה – לדוגמא אם חנות אינטרנטית מרוויחה ביום 100,000 ₪, עיכוב של שניה אחת בטעינת האתר תגרום להפסד של 2.5 מיליון שקל בשנה.
2. קישורים נכנסים (Backlinks) – מנועי החיפוש מאנדקסים (סריקה של כל האתרים הקיימים על ידי תוכנה אוטומטית) אתר בהתבסס על איכות הקישורים הנכנסים לאתר. הכוונה בקישורים נכנסים היא קישור לאתר שלי הנמצא באתר אחר. כאשר בונים קישורים נכנסים איכותיים התוכן מקבל אינדוקס לעיתים יותר תכופות, וכך האתר מקבל תנועה איכותית, והאתר הופך ליותר רלוונטי בשאילתות חיפוש. אם מפרסמים בלוג חדש באתר ולאתר יש הרבה קישורים נכנסים איכותיים מנועי החיפוש יאנדקסו את הבלוג החדש מהר יותר וכך הבלוג החדש שפורסם יופיע בתוצאות החיפוש.
3. תוכן – תוכן איכותי באתר היה ונשאר גורם מאד חשוב ומשפיע. כותרות באתר עדיין נשארו כסימן חזק לרלוונטיות בחיפוש. שימוש במילות מפתח, H טאג, ו-mete description מגדיל את הרלוונטיות ודירוג ה- SEO . כמות התוכן בדפים מאד חשובה לדירוג, לא פחות מ-300 מילים בדף, אך גוגל לא מפרסמת כמות מילים מפורשת, אלא מסבירה שהכמות קשורה לנושא הדף ולמטרות שלו.
4. חווית המשתמש – החיפושים של המשתמשים הם ההצדקה הכי טובה לרלוונטיות. זאת אומרת אם משתמש בחר בתוצאת חיפוש מסוימת, סביר להניח שהיא יותר רלוונטית מתוצאת חיפוש אחרת. דירוג (CTR (Click Through Rate – כמות הקליקים שקיבלה מילת מפתח מתוך כמות החשיפות שלה. ככל שה-CTR גבוה יותר כך תוצאת החיפוש תקבל יותר קליקים
.
5. רשתות חברתיות – קידום האתר ברשתות חברתיות מגדיל את דירוג ה- SEO. מגדיל את כמות החשיפות לאתר, התנועה באתר וכמות הקליקים.